اصلاح قیمت تخم مرغ ضروری است حباب ربع سکه رکورد زد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس بانک مرکزی برای بررسی انتشار اطلاعات مالی مصاف ۵۵ کشور مقصد زعفران ایرانی برقراری پرواز‌های مشهد - ایلام بعد از یکسال امروز، امکان ثبت قرارداد‌های مسکونی در سامانه خودنویس مقدور نیست (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان برای خرید لاستیک خودرو «کد پیش‌ثبت‌نام» را اخذ کنند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان سهام عدالت مراجعه حضوری نکنند!  نمایشگاه گل‌وگیاه مشهد از دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز به کار می‌کند رقم نجومی اجاره بها در احمدآباد مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چه کسانی می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند؟ + جزئیات قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بازار طلای مشهد امروز باز است؟ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) روش دریافت سود سهام عدالت متوفیان | همه را یک‌جا دریافت کنید آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | سقوط بیت‌کوین و اتریوم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین وضعیت بازار خودرو؛ سورن، دنا پلاس، شاهین، جک و هایما چقدر قیمت خورد؟ + جدول قیمت‌ها (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ میلیون واحد تقاضای مسکن از سال‌های گذشته باقی مانده است آغاز فروش قسطی لاستیک دلار آرام شد، قیمت دام زنده کاهشی! رقم هر ساعت اضافه‌کاری و دستمزد کاره پاره وقت کارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ کاهش بی‌سابقه معاملات مسکن طلافروشان به خواسته خود رسیدند | دولت عقب نشست! نقره داغ بانک هایی که وام مسکن ندادند پیش‌بینی بورس برای فردا (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | جای بیشتری برای نزول وجود ندارد فرمول تبدیل رهن به اجاره‌خانه ۱۴۰۳ اعلام شد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با افت پلکانی به کف حمایت برگشت
سرخط خبرها

دستگیری ۵ زعفران‌فروش متقلب با هوشیاری یک مشهدی

  • کد خبر: ۲۱۱۹۲۵
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
دستگیری ۵ زعفران‌فروش متقلب با هوشیاری یک مشهدی
۵ متهم که زعفران تقلبی می‌فروختند، با هوشیاری یک شهروند دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز زن وارد مغازه شد و خودش را معرفی کرد. فروشنده از صبح منتظر او بود تا کیفیت کالاهایش را ببیند. البته فروشنده باتوجه‌به قیمتی که زن در فضای‌مجازی اعلام کرده و از قیمت بازار بسیار کمتر بود، وسوسه شد تا از آگهی‌دهنده بخواهد زعفران برایش بیاورد. زن بلافاصله بساطش را باز کرد و ده‌ها بسته زعفران یک‌گرمی روی پیشخوان مغازه چید، بعد هم با تعریف از کالاهایش مدعی شد که خودش شخصا زعفران‌ها را از مزرعه‌دار می‌خرد و بدون واسطه بسته‌بندی می‌کند و می‌فروشد.

خریدار خودش تاجر زعفران بود و گوشش از این تعریف‌ها پر. او با نیم‌نگاهی به بسته‌های زعفران و بازکردن یکی‌دو بسته فهمید که کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه زن است. وقتی موضوع تقلبی‌بودن زعفران‌ها به میان آمد، زن شروع به دادوفریاد کرد و مرد را زعفران‌نشناس خواند. بالاگرفتن این دعوا، موجب شد تا موضوع به پلیس مشهد اعلام شود و مأموران کلانتری شهید فیاض‌بخش برای بررسی موضوع وارد عمل شوند. با ورود آگاهانه مأموران، آن‌ها خیلی زود ردپای یک باند فروش زعفران تقلبی را کشف کردند و توانستند آن را منهدم کنند.

با اعلام فروش زعفران تقلبی احتمالی در مشهد و از آنجا که پلیس تلاشی گسترده برای شناسایی افرادی کرده بود که با این شگرد در مشهد کلاهبرداری می‌کنند، دستورات ویژه‌ای از سوی سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد، صادر شد و مأموران کلانتری شهید فیاض‌بخش برای پیگیری ماجرا راهی مغازه‌ای در خیابان امام‌خمینی (ره) شدند.

دستگیری یک متقلب

با حضور مأموران در محل مشخص شد که زن در یکی از سایت‌های واسطه‌گر، آگهی فروش زعفران منتشر کرده و باتوجه‌به قیمت مناسبی که اعلام کرده است، مرد نیز درخواست بزرگی را ثبت کرده است. پس از آن زن با چهل بسته پنجاه گرمی زعفران درحالی وارد مغازه شده که خریدار بلافاصله متوجه تقلبی‌بودن آن‌ها شده است.

بررسی‌های کارشناسی نیز نشان داد که خریدار درست گفته و زن با انبوهی زعفران تقلبی وارد این مغازه شده است. بلافاصله زن که بعد مشخص شد چهل‌وپنج‌ساله است، دستگیر شد. با انتقال متهم به کلانتری پس از هماهنگی‌های لازم بازجویی از او برای شناسایی دیگر مهره‌های حاضر در این پرونده آغاز شد.

معرفی یک کلاهبردار دیگر

زن که می‌خواست خودش را بی‌خبر از تقلبی‌بودن زعفران‌ها نشان دهد، مدعی شد که آن‌ها را از زن دیگری خریده است و خودش نیز به‌نوعی قربانی این پرونده است. با اظهارات زن و معرفی متهم بعدی، موضوع به مقام قضایی اطلاع داده شد و هماهنگی برای دستگیری نفر بعدی نیز آغاز شد.

مأموران در پیگیری‌های تخصصی توانستند مخفیگاه متهم را در بولوار معلم شناسایی و در اقدامی ضربتی این فرد را دستگیر کنند. با انتقال متهم به مقر انتظامی و بازجویی از این فرد، او تقصیر‌ها را به گردن سه هم‌دست دیگرش انداخت و آن افراد را لو داد.

انهدام باند پنج‌نفره

با اطلاعات مهمی که این زن در اختیار پلیس گذاشته بود، چند عملیات ویژه در دستورکار افسران تجسس کلانتری شهید فیاض‌بخش قرار گرفت و آن‌ها توانستند سه متهم دیگر پرونده را نیز دستگیر کنند.

درحالی همه اعضای این باند متقلب دستگیر شدند که از این افراد دویست بسته ده‌گرمی زعفران تقلبی دیگر که آماده فروش بود نیز کشف شد. به‌گفته فرمانده انتظامی کلان‌شهر مشهد، متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ نگهبان از شهروندان خواست حتما زعفران و دیگرکالا‌های گران‌قیمت را از مراکز معتبر تهیه کنند و به‌هیچ‌عنوان به آگهی‌های فروش کالا‌های خاص در فضای‌مجازی با قیمت‌های مناسب توجه نکنند، زیرا این آگهی‌ها گذشته از فروش کالا‌های تقلبی می‌تواند تله‌ای برای خالی‌کردن حساب‌های آن‌ها باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->